Elérhetőségek

Nagykállói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
4320 Nagykálló,
Nagybalkányi út 2.

Igazgató:
Dubász Éva

Telefon/Fax: (42) 563-000
E-mail: nkallo.alt.i@gmail.com

Fenntartó: Nyíregyházi Tankerületi Központ
Nyíregyháza, Sóstói út 31/b.
Telefon/Fax: (42) 795-315


Archívum

Képek

IMG_5874 IMG_5881 IMG_5903 IMG_20191012_150452

 

Címer

Az intézmény infrastruktúrája, tárgyi feltételei:

A nevelés és oktatás a székhely mellett két telephelyen, megfelelő számú tanteremben folyik. Nagykálló Város Önkormányzat TOP-3.2.1-15-SB1 „Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése” pályázati projektjének köszönhetően 2019-ben megtörtént az épületek szigetelése, vakolása, az elavult nyílászárók cseréje, a világítás és a fűtés korszerűsítése, napelemek kihelyezése. 2023-ban fenntartónk, a Nyíregyházi Tankerületi Központ pályázott sikerrel az elektromos hálózat felújítására. A projektek eredményeként kívül-belül megújult, energetikai szempontból is korszerű környezetben végezhetjük nevelő-oktató munkánkat.

A testnevelés és sport órák, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységek megtartásához a sportcsarnokon kívül rendelkezésünkre áll a Szabadság téri épületben lévő tornaterem és egy-egy aszfaltozott pálya, valamint a Nagybalkányi úti székhely udvarán lévő sportudvar.

Az intézményi étkeztetést a 150 fő befogadására alkalmas ebédlőben oldjuk meg, mely az iskolai könyvtárral együtt a székhely épületében található.

Iskolánk tárgyi feltételrendszere jónak mondható. A minőségi neveléshez-oktatáshoz szükséges korszerű infrastruktúra megteremtésében különböző pályázati források felhasználásával jelentős előrelépést tettünk az elmúlt években. A fejlesztés eredménye, hogy a kor követelményeinek megfelelő, digitális oktatási tartalmak elérésére alkalmas tantermekkel rendelkezünk. Óriási jelentőséggel bír az informatikai eszközállomány bővítése és fejlesztése: tanulói tabletek, új asztali számítógépek, aktívtáblák, interaktív panelek, LEGO robot készletek, laptopok a pedagógusok személyes használatában szolgálják az IKT eszközök széleskörű alkalmazását a tanítási, tanulási folyamat során. A nyelvoktatást 30 munkaállomásos nyelvilabor segíti.

Az intézmény pedagógiai programjának sajátos vonásai:

“Az, hogy milyen gyerekek születnek, nem a mi kezünkben van, de hogy helyes nevelés révén jókká legyenek, az a mi hatalmunkban áll.”

/ Comenius /

Olyan iskolát szeretnénk, ahol a tanuló és a nevelő egyaránt jól érzi magát, partnerként segítik egymás munkáját, kölcsönösen tiszteletben tartják egymást.

Küldetésünk:

Testileg és lelkileg egészséges, kiegyensúlyozott, a világban boldogulni tudó, az iskolához, a városhoz, a hazához kötődő, önálló tanulásra képes, korszerű ismeretekkel és biztos készségekkel rendelkező tanulók nevelése, akik biztos képességekkel, kulcskompetenciákkal, szilárd alapműveltséggel, használható nyelvtudással rendelkeznek. Sikeresen folytatják tanulmányaikat a középiskolában, megtanulják az élethosszig tartó tanulás képességét és fontosságát.

Iskolafilozófiánk:

“A nevelő munkája olyan, mint a kertészé. A palántát a szülők hozzák, az iskola másra nem vállalkozhat, mint hogy felnöveszti a palántát. Megmunkálja körülötte a földet, öntözi, hogy gyökerei táplálékot kapjanak. Félretolja, lenyesi körülötte mindazt, ami meggátolná, hogy a növekedéséhez szükséges fény elérjen hozzá. Ha erős a szél, a felnövekvő hajtást karóhoz köti, hogy derékba ne roppanjon. Egy idő után elveszi mellőle a karót, s távolabbról, aggódva figyeli, vajon olyanná nőtt-e fel, amilyennek szerette volna. A hajtásból más felnőni nem fog, csak az, amit a szülők ültettek. De hogy majd önállóan is megkapaszkodjék, hogy egyenes törzzsel álljon, hogy életet sugárzó legyen, felelős érte a kertész.”

/ Korzenszky Richárd /

Képzési specialitások:

  • 1-3. évfolyamon: orientáció idegen nyelv;
  • 5-8. évfolyamon: emelt szintű képzés magyar nyelv és irodalom, matematika tantárgyból.

Kompetencia alapú oktatás szövegértés, szövegalkotás, matematika, idegen nyelvi, valamint szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterületen.

Integrációs és képességkibontakoztató felkészítést segítő pedagógiai rendszer alkalmazása.

Alapfokú művészetoktatás:

A 2020 szeptemberében indított alapfokú művészeti oktatás a képző- és iparművészet, valamint a színművészet és bábművészet területei iránt érdeklődő tanulók számára biztosítja készségeik, képességeik fejlesztését, alkotó és önkifejező képességeik kibontakoztatását, tehetségük gondozását.

Az alapfokú művészetoktatás olyan fejlesztőpedagógiát képvisel, amelyben a hangsúly a követelmények teljesítésével történő képesség- és személyiségfejlesztésen van.

A 2022/2023. tanévtől kezdődően a művészetek iránt érdeklődő tanulóink választhatnak a táncművészeti ágon meghirdetett tanszakok közül is:

  • a táncművészeti ág: moderntánc, néptánc, társastánc tanszak.

Köznevelési megállapodás keretében jelen van az intézményben a Vivaldi Alapfokú Művészeti Iskola, így tanulóinknak zeneművészeti ágon is lehetőségük van arra, hogy kibontakoztathassák tehetségüket.

Munkarend:

A nemzeti köznevelésről szóló, 2011. évi CXC. törvény 27. §. (2) bekezdésének megfelelően iskolánkban a nevelés-oktatást a délelőtti és délutáni tanítási időszakban olyan módon szervezzük meg, hogy a foglalkozások legalább tizenhat óráig tartsanak, továbbá hét órától tizennyolc óráig – vagy addig, amíg a tanulók jogszerűen tartózkodnak az intézményben – gondoskodunk a tanulók felügyeletéről.

Az intézményben folyó magas színvonalú szakmai munkát igazolják elért eredményeink:

A referencia-intézményi minősítő eljárásban 4 referencia-területen kaptunk kiváló minősítést:

  • Módszertani jó gyakorlatok a kompetencia alapú oktatásban,
  • Környezeti nevelés a Nagykállói Erdei Iskolában,
  • IPR – általános iskolai gyakorlata és dokumentációs rendszere,
  • Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely, partnerintézmény, mely a modernizáció területein szervezeti kultúrája és módszertana szempontjából mintaközvetítő.

Mentoráló intézmény címet nyertünk el a “Módszertani jó gyakorlatok a kompetencia alapú oktatásban” modellünkkel.

A Mátészalkai Szakképzési Centrum Budai Nagy Antal Szakgimnáziuma pedagógia szakos tanulói iskolánkban teljesítik gyakorlati óráikat. Módszertani partnerintézményként, külső gyakorlóhelyként fogadjuk a Nyíregyházi Egyetem tanító szakos pedagógusjelöltjeit is.

Az intézmény partneri kapcsolatai:

2013. január 1-jén kezdte meg működését a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ. Iskolánk 2017. január 1-től a Nyíregyházi Tankerületi Központhoz tartozik, mely az illetékességi területén működő köznevelési intézmények irányítását, pedagógiai munkájának koordinálását, a működtetői feladatok ellátását végzi.

Intézményünk sikerének, zavartalan működésének záloga a szoros, harmonikus munkakapcsolat mind a fenntartóval, mind a települési önkormányzattal.

A szülőkkel való kapcsolattartás és együttműködés alapvetően meghatározza nevelőmunkák eredményességét. A szülői háttér ismerete mindannyiunk, az osztályfőnökök számára különösen fontos. A családlátogatások, a szülői értekezletek, a fogadóórák, a háromhavonkénti szöveges értékelések, valamint a közösen megvalósított közösségi programok alkalmaival érjük el, hogy a szülők és a nevelők jobban megismerjék egymást, ennek következményeként eredményesebb nevelőmunkát végezhessenek. Iskolai rendezvényeink koordinálásába a szülői szervezet tagjait is bevonjuk.

Külső partnereinkkel való kapcsolatunk jó, együttműködésünk példaértékű.