Elérhetőségek

Telefon/Fax: (42) 563-000
E-mail: nkallo.alt.i@gmail.com

Fenntartó: Nyíregyházi Tankerületi Központ
Nyíregyháza, Sóstói út 31/b.
Telefon/Fax: (42) 795-315

Archívum
Képek
IMG_5874 IMG_5881 IMG_5903 IMG_20191012_150452

Erdélyi kirándulás

A 7. évfolyamosoknak idén is lehetősége nyílt a Határtalanul pályázat keretein belül ellátogatni Erdélybe. Már hetekkel korábban elkezdtünk készülődni az utazásra. Előkészítő órákon vettünk részt, ahol különböző játékos feladatok segítségével sokat megtudtunk leendő kirándulásunk helyszíneiről. Az utazásra május 31. és június 2. között került sor. A határátkelésnél mindannyian nagyon izgultunk, hiszen sokunk számára ez volt az első ilyen alkalom. Elsőként Nagykárolyba utaztunk, itt megtekinthettük a Károlyi kastélyt. Szatmárnémetitől 34 km-re délnyugatra helyezkedik el. A kastély 1482-ben épült neobarokk és neogótikus stílusban. Ezt követően a Piarista Gimnáziumot is megnéztük, melynek egykori diákja volt Ady Endre. Ezután tasnádi testvériskolánkba látogattunk el, ahol Igazgatóhelyettes Asszony fogadott bennünket. Körbevezettek bennünket az iskolában, megmutatták a könyvtárat, az informatika szaktantermet, a tantermeket. Érdekes volt látni, hogy a tasnádi diákok egyenruhát hordanak. A nyolcadikosoknak ajándékkal és egy kis műsorral kedveskedtünk. Következő helyszínünk Erdély legnagyobb városa Kolozsvár volt, ami közlekedési, kereskedelmi, és pénzügyi központ is egyben. Megcsodálhattuk a Szent Mihály templomot, ami Erdély második legnagyobb alapterületű temploma, továbbá a Mátyás emlékművet is. A délután folyamán sétát tettünk a Medve-tó partján. Szállásunk Korondon volt, ahová fáradtan, de igen jó hangulatban érkeztünk meg. Itt a finom vacsora elfogyasztása után késő este tértünk nyugovóra. A második nap nyitásaként a Parajdi sóbánya üdítő levegőjét szippanthattuk be. Lehetőségünk nyílt egy kis vásárlásra. Ezután következett a három nap legszebb élménye, a Békás-szoros és a Gyilkos-tó megtekintése. A keskeny szorosban csak libasorban haladhattunk egymás után és közben gyönyörködtünk a meredek sziklafalakban majd a titokzatos tó csodálatos látványában. Ezután Csíkszeredán keresztül a Csíksomlyói kegytemplomhoz látogattunk el, ahol megnéztük a hársfából készült több mint 2 méter magas Mária szobrot. Utolsó napunk első helyszíne Székelykeresztúr, majd Fehéregyháza volt, ahol megkoszorúztuk a Petőfi emlékművet. Ezt követően a segesvári várban tettünk egy sétát. Itt megmászhattuk a Diáklépcső 172 fokát, ami fárasztó de különleges élmény volt, hiszen beleélhettük magunkat az egykori iskolások életébe. Kirándulásunkat Marosvásárhelyen folytattuk, ami Erdély hatodik legnagyobb városa. Itt megcsodálhattuk a Kultúrpalota tükörtermét, hangversenytermeit, csodálatos festett üvegablakait.

Nagyon sok szép emlékkel, életre szóló élménnyel gazdagodva indultunk haza Nagykállóba.  Úgy érzem mindenkinek egy örök emlék marad az életében ez a kirándulás.

Köszönjük szépen, hogy részesei lehettünk és gondtalanul, akadályok nélkül, sikeresen hazaértünk.

Dallman Gréta 7.a osztályos tanuló

1-2. évfolyamos munkaközösség

Iskolánkban a HATÁRTALANUL témanap megrendezésére 2018. június 08-án került sor.

Iskolánk apraja-nagyja a sportcsarnokban összegyűlve hallgatta meg a 7. évfolyamos Székelyföldre kirándulók képekkel tarkított élménybeszámolóit. A legkisebbek ezt követően székely népmesékkel ismerkedtek, amelyekhez az ügyes kezek illusztrációt is készítettek, valamint megtekintették a nagyobbak valós élményekből táplálkozó munkáiból készült kiállítást. A délelőtt folyamán alkalmuk volt a gyerekeknek a Székely Himnusz meghallgatására, csodás székelyföldi képekkel, jellegzetességekkel kiegészítve ismereteiket.

A munkaközösség tagjai nevében: Turcsán Tímea mk. vezető

3-4. évfolyamos munkaközösség

A „Határtalanul pályázat” zárásaként iskolánkban a mai nap fő témája Erdély volt. A hetedik évfolyamosok kirándulásának képes összegző beszámolóját követően a 3-4. évfolyamos tanulók rendhagyó könyvtári órán vehettek részt. A felcsendülő székely himnusz édes-bús dallama nyitotta meg az előadások sorát.  Törőné Lupsa Mónika és István Ferencné erdélyi utazásaikról tartottak vidám képes élménybeszámolót. Közben tanulóink megismerkedhettek a Gyilkos-tó és a Szent Anna-tó legendájával is. Az úti beszámolók után Árki Levente 3.a osztályos tanuló  „A pletykás asszonyok” című erdélyi-magyar népmese történetével varázsolta el társait. Mindenki jól érezte magát, és sok érdekes információval lettünk gazdagabbak. Köszönjük!